وبسایت هیئت غریب مدینه دهدشت

مذهبی،فرهنگی،اعتقادی

وبسایت هیئت غریب مدینه دهدشت

مذهبی،فرهنگی،اعتقادی

وبسایت هیئت غریب مدینه دهدشت

اعتقادی،سیاسی،علمی،روانشناسی،

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

* مرگ بر آمریکا *

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۵۴ ب.ظ

بسم تعالی



💢 ریشه‌‌‌های شعار "مرگ بر امریکا" در تاریخ نهضت اسلامی



🔹 آموزه‌ها و روشنگری‌های امام خمینی درباره امریکا به عنوان "شیطان بزرگ" باعث شد امریکا ستیزی به مشخصه اصلی نهضت اسلامی تبدیل شود و شعار "مرگ بر امریکا" در کنار شعار "مرگ بر شاه"، به اصلی‌ترین شعار مردم ایران در تظاهرات تبدیل شود... با اوج‌گیری نهضت اسلامی، در سال 1357، شعار «مرگ بر امریکا» مهم‌ترین محور  تظاهرات مردم ایران بود.


🔹 بنابر گزارش‌های سفارت امریکا در ایران، در تاریخ 6 اکتبر 1978 در دوشان‌تپه تظاهرکنندگان فریاد می‌زنند: "مرگ بر امریکا". براساس همین گزارش در 17 نوامبر 1978 «بر دیوار خانه مسکونی سروان نیروی هوایی امریکا شعار "مرگ بر امریکا" نوشته شده بود. همچنین در راهپیمایی دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 رژیم پهلوی به بهانه سردادن شعار «مرگ بر امریکا» روی تظاهرکنندگان آتش گشود و بسیاری را به شهادت رساند.


🔹 وجه دیگری از شعار "مرگ بر امریکا" را می‌توان در قالب شعار علیه شخصیت‌های سیاسی امریکا مشاهده کرد. چنانکه در تظاهرات و دیوارنوشته‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شعارهایی چون "مرگ بر کارتر"، "مرگ بر هایزر"، "مرگ بر ژنرال‌های امریکایی و... به چشم می‌خورد. هایزر نیز در خاطرات خود ذیل حوادث روز 27 ژانویه‌ 1979 (7 بهمن 1357) اشاره می‌کند که شعار «مرگ بر هایزر» و «مرگ بر کارتر» شعار اصلی  تظاهرکنندگان بود.


🔹 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، "مرگ بر امریکا" به شعار اصلی مردم ایران تبدیل شد،‌ و به تعبیر امام خمینی، مردم ایران "شعار مرگ بر آمریکا را در عمل" ثابت کردند. همچنین جهانیان، با تاسی از انقلاب اسلامی، این شعار را سرلوحه مبارزات ضد استکباری و ضد استبدادی خود قرار دادند.




http://gharib-madineh-dehdasht.blog.ir/  📌

پنج شنبه  1396/11/26

نظرات (۲)

  • سید مقدام حیدری
  • سلام و سال نو مبارک:)
    سالی داشته باشید سرشار از موفقیتهای غافلگیر کننده و اتفاقهای خوب دور از ذهن و روزیهای خارج از حساب و کتاب، و تحولهایی غیر قابل پیش بینی و دور از انتظار. و این که هر چه نیاز داشته باشید، بتوانید ایرانی اش را پیدا کنید و بخرید و راضی باشید.

    ان شاء الله خدا ما رو لایق بدونه و سهمی در نابودی آمریکا برای ما در نظر بگیره. 
    پاسخ:
    ممنون
    سال نو متقابلا بر شما هم مبارک باد
    ان شاءالله شما هم سالی سرشار از خوشی داشته باشین.

    سلام آقا مهدی عزیز

    وقتتون بخیر

    با افتخار دنبال شدین

    به ما سر بزنید .

    قدحتان پر مِی باد :)

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از اینکه به ما سر زدید
    شما هم با افتخار دنبال شدید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی